IRF HF1 értelmezés (1H feladat lekérdezése)

+1 vote
asked Mar 29, 2014 in IRF tantárgy by X (42 points)  
retagged Mar 29, 2014 by nadudvarit

Üdv mindenki,

nem teljesen egyértelmű számomra, hogy pontosan mi is a feladat:

Az egyetem dolgozói a „University” egységben találhatók, a „Personnel” egységben az adminisztratív munkatársak, a „Faculties” egységben az oktatók. [...] A közös projekteket a „Projects” egységben szereplő csoportok jelölik. Minden ilyen csoportban szerepel pontosan egy adminisztratív munkatárs az egyetemről, aki a szerződésekért felel. [...] Képzeletbeli egyetemünk oktatói gyakran panaszkodnak, hogy az adminisztratív személyek elérhetőségét nehéz megtalálni. A vezetőség ezért úgy döntött, hogy összegyűjti ezeket az információkat és közzéteszi. [...] A feladatunk tehát egy olyan szkript készítése, amely az egyetemi adminisztratív személyekről kigyűjti a nevüket, email címüket és telefonszámukat. [...] Készítsünk egy PowerShellv4 szkriptet, ami megoldja a feladatot!

Egyedül az Uni/Personnel személyeit kell kigyűjteni (ezen belül ugye mindenki adminisztratív munkatárs), vagy csak a projekteken belül a csoportokban lévő 1-1 adminisztratív egyetemi embert (akik egyébként a Uni/Personnel tagjai is)? Az egyéb követelmények világosak.

A Personnel felhasználóinak kigyűjtése 205 találatot adott, viszont túl egyszerűnek tűnik a lekérdezés (nem mintha az egyéb követelményekkel együtt ne lenne min dolgozni), ezért tartok tőle, hogy nem csak ennyi a HF lekérdezés része, de explicite nem írja a szöveg vége, hogy a projektcsoportok közül kell kihalászni azt az 1-1 embert, aki az adminisztrációért felelős.

Valaki tudja ezt értelmezni?

2 Answers

+1 vote
answered Mar 29, 2014 by hajdua (688 points)  
selected Mar 29, 2014 by nadudvarit
 
Best answer

A University/Personnel személyeit kell kigyűjteni, a projekteknek ebben a feladatban nincs szerepe.

A feladatkiírás első része (ami a címtár felépítését magyarázza) az mindenkinek közös, ez azonban nem jelenti azt, hogy minden feladatban minden részét ki is kell használni a címtárnak.

commented Mar 29, 2014 by X (42 points)  
Értem, ez esetben szerencsés vagyok, bár a rendezés paraméterezése még így is megoldásra vár, de az alap lekérdezés egész egyszerűnek bizonyult (kellően sok példakód keresése után).

Köszönöm a választ, szép estét!
commented Mar 29, 2014 by hajdua (688 points)  
Igen, ennél a feladatnál a lekérdezés valamivel egyszerűbb, cserébe a szkript többi része kicsit nehezebb. Jó munkát!
0 votes
answered Mar 29, 2014 by IcehT (126 points)  

Szia!
A feladatkiírás első része mindenkinek azonos szerintem (legalább két típusnál biztosan azonos :) )

Így kimásolva elég lenne az összes adminisztratív személy elérhetősége az értelmezésemben.

Gyanítom azonban, hogy szerepel a paraméterlistádon egy projectnév, vagy project nevek listája. Onnantól kezdve viszont adatok kihalászását jelenti :)

commented Mar 29, 2014 by X (42 points)  
Szia,

igazad, van, ez jelenthetne támpontot, de még a paraméterlista sem konkretizálja:

"A szkript a paramétereket a következő formában fogadja:
 - OutFile: kötelező, a kimeneti XML fájl neve és útvonala.
 - SurnameFirst:  opcionális,  ha  meg  van  adva,  akkor  a  személyek  vezetéknév, keresztnév formában vannak feltüntetve és rendezve.

Álljon itt egy példa a szkript egy lehetséges, helyes használatára:
Get-StaffData.ps1 -OutFile c:\test.xml -SurnameFirst"

Én így is tudnám úgy értelmezni, hogy minden projektből kihalászni az 1-1 adminisztratív embert, szóval a projekt id hiánya velem nem mondatja azt, hogy akkor csak a Personnelből kell kikeresnem.

Egyébként az alapfeladatok megvannak, még a kritériumok pontos betartásán és a paraméter-ellenőrzéseken agyalok. Ha nem kapok rendes (oktatói, 100% sure) választ, marad az első saját értelmezésem, ami egy hajszálnyival indokolhatóbbnak tűnik a feladat szövege alapján.
...