Tapasztalatunk szerint ez Windows10 Anniversary Update frissítéssel ellátott gépeken fordul elő. Az internetes fórumok számos megoldást javasolnak (registry szerkesztés, kézi visszaállás régebbi RDP kliensre, stb.). Több gépen tesztelve mi azt ajánljuk, hogy akinek ilyen problémája van, telepítsen más RDP klienst.
Példa:
http://remotedesktopmanager.com/Home/Download
Az ingyenes változat elegendő a kapcsolat eléréséhez, több gépen kipróbálva működött.
A továbbiakban javasoljuk, hogy az ilyen jellegű technikai problémák jelzésére ezt a fórumot használják (ahogyan ezt hirdettük is), ill. mindig adják meg a szoftver (oeprációs rendszer, VPN kliens, stb.) verziószámát is, hasonlóan ahhoz, ahogy egy fizetős support szolgáltatás hibabejelentését megtenni érdemes. Szintén érdemes ellenőrzni, hogy a VPN kapcsolat él-e, rendelkezik-e a gép a megfelelő tartományban (10.6.X.X.) IP címmel.